Kostnaden med et oppgjør er kr. 11 500,- inkl. mva + tinglysning av sikringsobligasjon kr. 585,-. Det påløper ingen kostnader ved registrering av oppdrag, kostnadene blir først trukket ved gjennomføring av oppgjøret.
Et oppgjørsoppdrag inkluderer:
- Alle nødvendige dokumentene for gjennomføring av handelen
- Mulighet for korrigering av kjøpekontrakt fra partene
- Brev til det offentlige og evt. forretningsfører
- Signering med BankID av dokumenter eller sending av dokumenter for signering (Evt. kontraktsmøte i Førde)
- Tinglyse sikringsobligasjon i grunnboken
- Motta kjøpesum og omkostninger fra kjøper på klientkonto
- Tinglysning av skjøte- og pantedokument
- Sjekke og gjøre opp evt. legalpant, felleskostander, festeavgift og kommunale avgifter
- Foreta pro/contra oppgjør mellom partene
- Løse inn pant og sørge for sletting av pant
- Utsending av dokumenter/oppgjørsoppstilling til partene
- Oppgjør av kjøpesummen inkludert evt. inneståelseserklæring til kjøpers bank
- Foreta renteberegning og utbetaler evt. opptjente renter fra klientkontoen
For å starte prosessene fyller du ut skjemaet under.